Måndag

En helt vanlig måndag typ ;D
Har varit långledig helgen, så var ledig idag med *sköönt* Det är nu man ska säga att man är utvilad o redo för en arbetsvecka, men så är nog inte fallet.. :P

Igår red jag Armani ensam fram o tillbaka till Bakvången, samma runda med Alco senare... (: Båda var så snälla så:D

Idag tog jag o red Alco direkt på morgonen så vid 09.00 red vi iväg(:
Testade en ny runda som tog nästan en timme.. Hääärligt(: Han var jätte fin o arbetsvillig.. Satt på helt lång tygel ute på vägen hemåt sen o skakade på huvudet åt alla bilister som till varje pris skulle hålla hastigheten o inte sakta in... Tur han inte bryr sig..(:

Tog själv frukost sedan o därefter hämtade ja in Armani o tömkörde honom uppe på gräsfältet... Stundtals o ffa mot slutet var han super fin o trevlig i steget(:
Kalas nöjd med honom med:) Hoppade över galoppen dock pga halk-risken.

Efter att ha lunchat prisarna o gjort klart stallet tog jag en ridtur på Praxis med:)
Tog först hela rakan upp o ner igen i både skritt o trav.. Sista biten hemåt gasade ja på honom ännu mer.. Han fick ett jätte mkt luftigare steg då=)
Skulle ta en vända till men då kändes han lite väl på bettet så jag mesade lite o gick ut på gräsfältet o skrittade honom på en stor 8.a ist:D

Dagen har avslutats med fika på Espresso House o sen bio med girlsen:D
TACK för en trevlig kväll!:)

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead - true story

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0