Ridhuset med Armani

Regnet stod som spö o backen när jag öppnade dörren i morse för o gå ut i stallet o släppa ut hästarna.. SUCK.. Jag som tänkt att Armani skulle få komma ut i hagen en stund o busa av sig innan Emma kom; Men jag åker inte på träning med en blöt häst..(: Han fick så snällt stanna inne när de andra kom ut i stället.

Han var inte särskilt snäll o lasta dit. Stackars Emmsans händer höll han på o dra sönder.. MUPP...
Hela ridpasset gick överförväntat tok-BRA:D Inga konster överhuvudtaget. Hur arbets o sammarbetsvillig som helst! Segade till emellanåt.. Ffa i galoppen men när jag red för allt jag var värd gick han riktigt bra där med:D
Emelie höll på o lina Gulda så vi kunde mest hålla oss på volter i början av ritten. Böjbar o mjuk.
När de sedan gått in la jag in 3 stora volter i ridhuset där jag galopperade; saktade av till trav ett par seg o bytte sedan galopp(: Såå duktig så *puss på dig*

Han kryllar gärna ihop nacken för mkt känner jag (o det syns på bild) .. Vill ju som sagt ha upp nacken mer o in med rumpan. Idag tränade vi mest på o rida framåt o öka steglängden en aning(: O jag var verkligen helt SLUT när vi skrittade av.. Plytten med:D hihi...
Lastningen hem gick smärtfritt:D







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0