Träningsvärk

Känner redan hur den börjar tilltaga;)

Jenny åkte med mig o Kung-Alco till ridhuset i morse så jag kunde träna. Han var sådär galet laddad igen.. Nästan uppe på tårna i väntan på explotion.
Fick köra ett galopparbete (i vanlig ordning) o försöka trötta ut honom o sen skrittpausa lite o sen samla upp honom igen. Funkar nästan alltid, likaså denna gång. Skrittade av där ute sen o njöt i det fina vädret:D

Hemma sen slängde vi till dom lunch o så fick jag hjälp av mammsen o göra klart stallet.=) Tog därefter en tur på Armani.. Helt ljuuuvligt väder så vi kunde skippa ländtäcket ;D
Han har varit fin i bakbenet hela helgen nu(: Felicia skrittade ut en runda på honom igår när jag jobbade o idag började vi med ett varv runt gården o sen tog vi rakbanan i trav hela vägen upp o sen skritt nästan hela vägen tillbaka.. Sista biten skulle vi trava o han piggnade till o gjorde ett glädjespång, sen var det inte mer med det. Sötnos;)
Blev ett par varv runt stallet med sen:)
Svårt o ha ngn stans o va nu när det töar o fryser om nätterna för o sen smälta på dagen igen.. Gräsbanan är genom våt o paddocken är isig.. Man får göra det bästa av det(A)

Sist men inte minst åkte vi iväg med Praxis till ridhuset så red jag honom med:)
Han har aldrig varit i ett ridhus tidigare o är inte så jätte mkt riden så jag letade fram säkerhetsvästen;P Sen höll Dennis i oss i början, mest fall i fall men han var hur snäll som helst:)
Jobbade inte med honom direkt men han sökte sig stundtals nedåt.. Han kommer nog bli en fin liten kille med mer träning:)
Skritt o trav sen var vi nöjda idag:D
Var kul o rida ponny igen även om jag är lång;)






Kommentarer
Postat av: Emma

Duktig Linda som använder säkerhetstvästen :D

2010-03-09 @ 09:33:25
Postat av: Linda

Aww, tack Emma:) Nästa år ska jag använda den ännu mer;)

2010-03-09 @ 09:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0