Vårkänslor

Hmmm, kan man stryka föregående inlägg o ta tillbaka allt jag sa?... :P *S*

Jag tror nästan att dessa omtalade vårkänslor flög på båda grabbarna som ett brev på posten över natten:/
Började rida Alco på rakan men han var mest störig^^ Vände tillbaka o gick ut på gräsbanan ist men eftersom marken var frusen o de bara töat lite precis ovanpå var där glashalt, så jag skrittade bara runt något varv o böjde igenom honom.
Tyckte inte att det räckte så vi tog bakvången fram o tillbaka med; där brast det fullkomligt. Han gjorde inte ett enda rätt.. Behöver inte ens gå in på det, men jaa... Sjövild är ordet^^

Såg framemot o ta Armani efter för han busar ju som jag sa igår inte så överdrivet farligt... Trodde jag^^
Skrittade fram först o sen travade vi hela rakan upp. När vi vände hem la han in en serie-bocksprång som bara inte ville ta slut.. Vi var överallt.. På åkern, på banan, på andra åkern... Men inte gick vi fint raktfram.. Trodde aldrig detta skulle gå vägen, att ja skulle lyckas hålla mig kvar så "långt" tillbaka till stallet igen men jag gav mig fasiken på det...
Många ögon på mig när vi närmade oss stallet...
Tog ett varv till. Travade på friskt upp o gjorde samma tillbaka.. O från ingenstans laddar han jääädrans i det o lättar rakt upp i luften o snurrar ett halvt varv, tro mig han kan vända på en fem-öring o man förvarnas inte!
Blev en tredje runda men då brallade han bara rundor under mig så jag visste knappt hur jag skulle bära mig åt, slutligen lät jag honom hållas i galopp o bara dreeev fram trots alla sprakar... O när han ville sakta av fick han springa ännu mer. Sedan skrittade vi av... :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0