Ivrig häst

Skulle mätt upp en 20*60 bana ute på gräsfältet idag var tanken, men insåg att jag inte var det minsta road över att ligga o mäta med en tumstock.. Varför i hela friden har jag inte ett lååångt måttband för?;) Ngt som står högst på "införskaffas snarast" listan nu iaf;D

Alco var så in i vassens pigg idag, tog tid innan jag kopplade att jag vilat honom i FYRA dagar.. HUAH.. Han är så ivrig o studsig och nästa bara för jobbig när han är så på.. Jag som laddat upp för ett ordentligt dressyrpass^^
Försökte bortse från hans piggelin ryck o bara rida på som vanligt. Körde mycket övergångar o tempoväxlingar. Behöver ha mer styrka o energi i rörelserna på honom.
Körde mycket halter oxå; vilket resulterade i att när jag tog mellan galopp i snettigenom o skulle bromsa ner till arbets galopp innan vi kom på spåret igen så tvärstannade han.. Bara av att jag pillade lite med lillfingret. 
Han är väldigt lyhörd o villig, men problemet är att han nästan vill  vara för "bra" o ligga steget framför mig hela tiden vilket många ggr kan bli fel när jag inte alls tänkt göra det han anat. Mamma tycker han är skit duktig medan jag känner att en häst är inte duktig för att han TROR att vi ska göra t.ex ett byte.. En häst är duktig när han gör vad jag ber om NÄR jag ber om det:)
Har skrivit ut dressyrprogrammen med. Gäller o ta det bitvis o ändra ordning hela tiden så jag inte råkar lära honom programmet(: Måste dock säga att inridningen i LA som sker i galopp är nog de snyggaste för hans del för han sätter halterna från galopp som en smäck; från traven slarvar han (vi) fortf.

Linade Armani i pessoa systemet uppe på gräset med idag. :) Idag syntes det att han tyckte det var jobbigt... ;P Men han kan gott få jobba utan ryttare nu fram tills vi varit på kliniken.

Nej nu får de snart ha myst färdigt ute i hagen mina två hjärtan. Snart dags för o plocka in dom o servera lite kvällsmat:D 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0