Stråålande sol!

Vilken hetta.. Fortf tungt o andas; varit de 3 dagar nu. Känns nästan som om det är ett riktigt åskoväder på gång.
Passat på att gå i linne hela dagen o har verkligen varit ute med; bara varit inne korta stunder åt gången. Så mina axlar är röda o fina nu *S*

Började morgonen som vanligt med o släppa ut hästisarna o sedan powerwalka långa rundan; svetten rann i den tryckande värmen;O Ändå var klockan inte ens 09.
Efter frukost sedan tog jag o red Armani. Sista ridturen för mig på honom innan sommaruppehållet:D
Red honom på hack i paddocken; kändes helt okej=) Gav mig inte in i några större strider med honom utan bara släppte på tyglarna o smackade o tryckte fram när han stannade.
Blev ett relativt kort pass; ville att vi skulle avsluta vår sista ritt på länge som vänner:D

Red Praxis direkt efter. Jenny sa igår att jag skulle prova rida i den nya hoppsadeln för att den skulle va skön; så visst:) Precis när jag skulle hoppa upp såg jag dock att det var juniorläderna som satt på o jag orkade inte byta;P Fick så snällt rida i dom; trots att de var i yttersta hålet kändes det som o sitta med jockeyläder;)
Värmde upp ett varv runt travbanan; gick stundatals riktigt fort, kunde ju inte direkt bromsa upp honom med sätet;)
Sedan var vi i paddocken. Hehe mamma kom ut o frågade varför jag sitter o rider med så korta läder "du kommer ju inte åt honom" .. Men tack mamma, de märkte jag för längesedan;)
han var super fin vilket fall som helst:D Blir bara bättre o bättre på hörnpasseringar osv o så är han supermjuk i munnen o inte alls så dragig som han har varit *kul*
Testade lite galopp. Fick upp honom i det i båda varven men saktade ner efter ett par meter igen för det gick rysligt fort:P
Kommer ihåg när Kajsa började med galopp på Jameson o tränade för Monki att Monki sa att hon bara skulle galoppera korta sträckor så att han kan bygga upp styrkan i galoppen.

Slutligen ett dressyrpass på Alco då;D Sandra kom ut o höll lite träning för oss.
Han är så sööt..
Dock väldigt trött o seeg i värmen så han gick o maskade mestadels. Piggnade till när vi kört lite galopp sen(:
Det är som vanligt där, han är jätte duktig o vill bara göra allt för en vilket många ggr innebär att han är före mig o gör ngt jag kanske inte alls tänkt att vi skulle göra;)
Typ jag skulle göra skänkelvikning i galopp o han tänkte att vi skulle köra lite galoppombyten. ;)
Eller när man gjort lite öppnor på en långsida o sedan skulle göra ökningar i traven ist.. Då var han fortf kvar på öppnor;)
Får jag bara chansen o ligga före honom o få honom o förstå att han måste vänta in mig så blir det hur bra som helst:D


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0