(: Tröttast i heela världen

Puuh, uppe för länge om kvällarna/nätterna o stiger upp påtok för tidigt på morgonen *gäsp*. Detta får mig att känna mig helt zoombie.. Meen, det är ju självförvållat!:D I natt tänker jag lägga mig före 01 iaf:)

Jaha vad händer o sker^^
Armani har ÄNTLIGEN börjat släppa vinterpälsen! Finally *hurra* .. Alco har ju nästan redan tappat sin. Vill ju inte komma med ett lurvigt monster till helgens tävlingar o som dessutom har kala fläckar överallt på kroppen efter bett;D Han o Alco i ett nötskal alltså... *fniss*

Har tagit ett beslut ang unge Herr Armani, tillsist.. Har velat såå mkt fram o tillbaka hur jag ska göra.
Han trotsar ngt fruktansvärt i dressyren. Behöver inte ställa stora krav för att han (som han numera gör) ska gå rätt upp på bakbenen o samtidigt snurra runt på ståendes på ett bakben.
Hoppning - gör ingenting (trots att han värms upp på samma sätt som jag sitter o rider annars), uteritter - ingenting (inte ens när man lägger in skänkelvikningar sicksack på grusvägar osv)... Det är bara i dressyren.. Min känsla är att han tycker det är fruktansvärt tråkigt... Tror egentligen knappt att han tkr om mig iheller:(
Haft kiropraktor som säger att han är helt ren (ja i skelettet då så klart)... När han vaccinerades i Januari var där iheller inget märkbart...
Kan ju vara en fördel o utesluta skador innan man faktiskt påstår att hästen är bra dum... Han har ju ett fruktansvärt starkt psyke, de vet vi redan..
Så här blir det iaf..!
Kommer starta på söndag i dressyr.. Sedan blir det i stort bara enkel motionsridning hela Maj månad; ingen dressyr alls... Släpper han på bete i Juni o låter honom stå hela Juni och Juli och sätter sakta igång honom ute på betet under Augusti; sen får han komma hem igen och då börjar oxå vi om med dressyren..
Skulle det visa sig då att han bär sig lika illa åt kommer jag åka in med honom på Atg kliniken så får de utreda hela hästen en gång för alla..
Hade givetvis inte suttit o ridit på honom nu om jag trott att han var skadad! För de tror vi faktiskt inte... O varken hemma veterinären, tränare eller kiro tror detta.
Är detta ren dummhet så är det självförvållat eftersom jag blev så fruktansvärt rädd i somras när jag blev avslängd... Nu är jag mig själv igen vilket jag varit de senaste månaderna; borde dock ha varit tuff redan då. Jag har låtit honom komma undan helt enkelt..

Nog om detta..(:
Linat Armani i pessoa systemet idag, gick kanoners!
Red innandess ut en runda på Alco i stormen, brrr. HATAR o rida när det blåser sådär:/ Han var inte överförtjust han iheller men skötte sig alldeles perfekt(:

Nu ska jag skutta in i duschen o sen möta upp Lotta i stan för en bit mat:D
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0