Dressyrpass idag med(:

Armani fick gå i pessoa-systemet idag vilket gick finfint=) Vi slapp tom regnet *ler*
Match tömkörde jag en liten stund o han skötte sig kalas bra; efteråt badade jag svans o bakben på honom då han mestadels är sååå smutsig där:) Nu är han finfin igen.

Skulle vara i Vallby kl 19 o träna ihop med Natti o Pluto idag med. Men vi blev lite sena eftersom Alco inte skulle in i transporten. Han som gått rakt in de senaste åren förstår ja inte alls varför han meckar så här nu.. Min enda förklaring är att det är beck svart ute o att lampan i släpen inte funkar.. Vi satte in en stor ficklampa så där var ljus men det verkade inte vara dugligt nog för herrn;)
Träningen gick helt okej; vi hade lite cavaletti bommar med under passet(:
Körde lite öppnor o slutor i trav o skänkelvikningar. Ett par galopp övergångar som verkligen är kämpiga o sätta då han gärna byter galopp ist för att bara bryta av till trav o invänta nästa "signal"
Nåväl, tävlingen får gå som den vill faktiskt.. Jag tar den inte så allvarligt:D Jag sitter själv som en sprattelgubbe i sadeln just nu så jag påverkar Alco otroooligt mkt.

Hästarna jag nämnde igår förresten har jag lite mer info om nu o namn på:

Fullblodsstoet heter Be My Beauty och har startat 3 lopp.
Araben heter Tjajkovski och har även den varit gallopör.

Startlistorna är uppe; kommer starta dom nr tio(:

Nu får det bli sängen här så jag är utvilad inför arbetsdagen i morgon=) NattiNatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0