Lastträning

Fick ha Camillas släp en dag x-tra så tänkte åka med Armani till Vallby o träna i deras ridhus i morse(:
Men han var ett monster i lasta så vi bestämde oss för o skita i det o lastträna hemma ist. Är man bara riktigt stenhård mot honom så går han in. Efter x-antal stegringar osv fick vi in honom.. Han gick egentligen in flera ggr men springer ut igen innan jag hinner stänga; så problemet är oxå att få honom att stanna kvar.
Nåja väl inne stängde vi o körde ett varv runt stallet; sedan ut med honom igen.. Tog o gick ett varv runt stallet o sedan påt igen; denna gången blev det bara en stegring sedan gick han in o stannade dessutom kvar så att man hann stänga..
Körde ännu ett varv o lastade sedan ut..
Sen skulle vi göra om hela processen en sista gång o provade utan linor. Han gick rakt in utan o tveka o stod snällt så att jag kunde stänga *duktig*
Efter all lastträning red jag ett riktigt kortis-pass i paddocken på kanske 15 minuter; o han skötte sig ypperligt bra:)

Alco får vila idag, det har han verkligen gjort sig förtjänt av(: Match får jag se om jag gör ngt med nu eller framemot kvällen.

Mammi åker strax o handlar foder så jag har slängt mig på soffan o ska ta en liten nap o hoppas på o bli av med huvudvärken(:
Sedan kl 15 ska jag iväg o ha en liten lektion för Camillas dotter Moa(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0