Irriterad

Jobbat hela helgen o inte haft mkt tid överes till hästarna.
... Så idag är jag mest irriterad över att jag inte kan lita på folk o att de inte gör vad de lovat o ska göra.

Mattias skulle ut o jogga idag när jag kom hem så jag o Alco följde med. Kunde i stort bara åka häst för sprang han sprang Alco; stannade han stannade Alco osv:P
Kunde bara glida med o njuta av ritten. Alco var iheller inte tittig lr tramsig utan vågade springa på ÖVERALLT... Vilken trygghet han får av att ha någon på marken bredvid sig(:

Eftersom jag konstaterat att Armani inte fått motion fick jag ta honom i lina i pessoasystemet; undertiden hann det skymma så jag hann inte ta Match med. Hade tänkt tömköra honom men det kändes viktigare att Armani fick röra på sig.
Mamma o jag har kommit fram till att vi ska testa o låta Armani gå varje dag (på sin höjd vila en dag i veckan).. Då ska han inte ridas alla dagar så klart utan mkt tömkörning o longering med.

I morgon hinner jag max med 2 hästar för jag börjar jobba 13.30. Har egentligen 3 fridagar nu; men ska gå bredvid på sjukhuset dessa dagar då jag ska bli timanställd där så jag kommer upp i tid.
Min fasta tjänst i kommunen är ju bara på 75%

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0