Tävling:)

Så här efteråt känns det superskönt o jag är väldigt nöjd med dagen:D
Sen hade jag en fantastisk hästskötare; en underbar sambo som körde ena transporten o en underbar mamma som fixade med all god fika<3
Linda o hennes hästskötare Emma gjorde oxå dagen väldigt bra:D
Med mycket glatt o spralligt folk omkring sig blir man glad o nerverna är inte lika tokiga; jag hann inte tänka på o va nervös mer än när jag var inne på banan.. På framridningen satt jag mest o fnissade.

Armani var cool lugn på tävlingsplatsen, inte stirrig eller något utan bara stencool.. Alco var pigg o sprallig precis när han kom ur transporten o skulle allt annat än o stå still.
Framridningen till första klassen gick fint. Men jag måste berätta. Jag var TOKIG på Alco för att jag inte fick igenom honom på höger sida.. Sedan upptäckte Emma att nosgrimman låg utanpå bettet på den sidan. Hahaha SÅÅ PINSAMT!:P Ni kan tro att han var lätt o "få igenom" sen *asg*
I den "riktiga" framridnings paddocken var allt farligt så det handlade mest om o ha kusarna aktiverade.
Jag missade Armanis o Lindas ritt i LC.n men han hade varit väldigt spänd o rädd för o passera dommarn. De fick där 53,2% och omdömet: Mycket vacker häst, men idag för mycket motstånd.
Sedan var det min tur. Jag höll mest andan, Alco var rädd för hörnorna o vissa bitar längs med sargen osvosv:) Vi genomförde ritten dock o hamnade på 56,4% och fick omdömnet: Trevlig häst men lite spänd idag.

Armani var lite bråkig inför nästa klass medan Alco kändes finare o jag red på mer. Dimman var dock VÄLDIGT tjock då så han blev rädd ett par ggr när där dök upp en häst från ingenstans.
Denna klassen var det jag som startade först. Hörnorna var om möjligt ännu farligare än i klassen innan så jag försökte focusera på att rida fram även om det var svårt. Vi fick flera 7.or men slutresultaten blev dock bara 54,8% och omdömet blev: Mycket söt häst som för dagen var allt för spänd. Lycka till(:
Armani startade direkt efter så Sandra tog Alco så fort jag kommit ut så jag kunde kila upp på läktaren o se lillebror.
Han såg super fin ut! Fick ett utbrott i ena galoppen bara men annars såg han faktiskt fin ut.. Här fick de dock mkt mer kritik än i LC o sämre poäng vilket jag tycket är väldigt konstigt.!
De fick 52,4% här o omdömet: En mycket spänd häst som ofta går bakom hand. Bra satsat. Lycka till...

Har tagit en timme per klipp att ladda upp på youtube *snark* och där är massa onödigt filmat så ni får se själva om ni vill spola fram osv.. Vissa klipp börjar inte själva ritten förens 2 minuter in. Laddar upp någon filmsnutt från framridningen i morgon; jag orkar inte mer dator idag:P Hoppas detta duger så länge(:


Kommentarer
Postat av: Farmor Kicki

Duger sååå bra!! tack

Jätte skoj att få sitta här och njuta av era trevliga ritter på mina röda barnbarn <3

En fröjd att se era harmoniska framföranden.

MVG

Mulpuzzar & gokramizar och GRATTIS!! Det gjorde ni BRA!!!

2010-10-10 @ 21:18:50
URL: http://www.aagrenarabians.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0