Helt färdig

Kommit in från stallet o slängt mig på soffan o tänker inte göra mkt mer idag; har en känsla av att jag kommer sova GOTT i natt..!

För jobbade man, sen hem till djuren.
Red Armani först i dressyrsadeln o med gramaner. Har länge velat testa men inte kommit till skott.. I syfte då att han inte ska kunna komma upp o resa sig; inte så högt iaf:P
Verkade funka. Han stegrade inte direkt idag men skulle göra ngt brallsprång eller så i galoppen o då märkte man att de tog emot o så slutade han.
Han var smått tjurig idag med; dock mer framåt än vanligt(: Känns väldigt stel o osammarbetsvillig i höger varv spec. Det är som om kroppen går på en 4-kant när jag rider på en volt; Han böjer bara på nacken liksom o när jag går på honom vill han inte gå alls. VIKTIGT att protestera.
Satt ner i traven o verkligen red för o få fram honom så magen gjorde riktigt ont efter passet *Skratt*

Kunde inte ta Alco direkt efter så fick göra klart stallet först, o så kom mamma med en massa foder som vi skulle lasta in:D

Alco var inte alls rolig att rida idag. Mer vild än tam o benen åt alla håll o kanter.
Riktigt opålitlig o man vågade inte slappna av en sekund. Efter ett tag på gräset kom jag fram till att de var bättre om vi gick till paddocken ist om jag inte ville åka i backen.
Han har sina dagar han med, vad kan man begära=) Han kan inte ge allt 7 dagar i veckan.
Men det var ett jäkla skjut i steget han fick till när vi travade på rakbanan mot stallet; så det var väl något positivt iaf *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0