Ledig torsdag

Hade varit min enda lediga dag denna veckan om inte Malin bytat pass med mig så att jag får vara ledig på söndag med. TACK Malin :D

Red som vanligt Alco innan han fick komma ut. Bettslade upp honom o gav oss ut på gräset igen. Idag var han super härlig o rida o verkligen medgörlig. Precis som han brukar vara(:
Jag märker när jag kollar på bilderna mamma tagit att jag tippar verkligen fram när jag inte rider för tränare. Monki skäller alltid på mig att sträcka på mig o ta bak axlarna. Nästan så jag blir sur när jag ser att jag inte sitter som jag ska när hon inte är där o har träning för mig.
Tränade mkt halter från trav o galopp idag; samt att han skulle behålla formen från trav till skritt.
Fick till såna klockrena halter. Är verkligen supernöjd med honom idag!(:

Match sen tog jag med ut på en promenad. Han är jätte duktig o stannar när jag stannar osv.
Ser han något farligt visar han mig tydligt hur farligt det är sen är det som att han säger "stanna du där så länge så går jag fram o kollar läget" Haha.. Värsta lilla coolingen;) Även om jag inte manar på honom går han blåsandes fram till "föremålet" o undersöker det grundligt. Idag var det en jordhög:)

Har träningsvärk i vaderna ffa efter ridturen på Armani igår så idag fick han gå i pessoat; dock ute på gräset.
Busigare där o ville ha igång mig till lek genom o vända emellanåt o sätta fart efter mig.  Han blir dock lite ledsen när jag ist blir arg o tvingar ut honom på spåret igen.
Men han fattade poängen tillslut o skötte sig utmärkt(:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0