Medium

Nu vill jag dela med mig av dagen här o bryr mig inte alls om vad ni tkr o var ni står för alla har rätt till sina åsikter o tro.. Men jag tror starkt på att det finns avlidna människor runtomkring oss. Jag är inte mottaglig eller ngt sånt men jag tror absolut på det.

I eftermiddags kom här ut ett medium till oss som undersökte huset (om man kan säga så). Han hann bara in genom dörrarna så visade en man sig för honom som sa "jag bestämmer här".. Han fick även fram ett för o efternamn... O mannen vi har på tavla i tv-rummet (den tavlan som inte får lämna det rummet) heter precis så (namnet står på baksidan av tavlan så han har INTE kunnat läsa detta).
Han kände även av massa aktivitet i serveringsgången/köket o mammas sovrum. Han frågade rakt ut om hon verkligen kunde sova där inne för han fick jobbigt o andas bara han kom in.
Första natten här så brakade våra tre tunga lerkrus som står uppe på skåpen i köket i golvet med en smäll; samtliga var hela. Känns som en förklaring.
Han var även uppe på vinden o kollade på tavlorna på förfäderna till gården där. Där var realativt lugnt uppe. Ibland när vi kan tycka att det hörs som om där springer någon uppe fick han till att det var en dotter till någon som dog när hon var 5 år.
Superläskigt!

Ännu läskigare var att när han kom ut i stallet gick han raka vägen bort till hästarna i hagen; han kunde alltså "prata" med hästar! Vilket vi inte hade någon som helst aning om.
En efter en kom hästarna fram till honom. Samtliga ska trivas o må bra här(:
Alco tyckte inte om när man spänner sadelgjorden utan vill att jag ska vänta med o spänna när jag lagt på sadeln o sen spänna i små etapper åt gången. Detta stämmer för han tycker inte om just momentet när man spänner.

Han sa direkt att Armani är en VÄLDIGT egensinnig häst som jag inte får backa för.
Det han oxå sa var att han har lite stressmage o att han lätt blir överansträngd i sina framben. Vet inte om detta stämmer faktiskt. Men det första gör.

Match ska tydligen se framemot att bli riden o ska komma till att tycka om hoppning just.

I stallet sen är där lugnt o inte mkt aktivitet. En dräng som passerar emellanåt bara.

Spännande va? Haha..
Ni tkr väl jag är dum i skallen men jag bryr mig verkligen inte(: Allt stämmer säkert inte till 100%..
Men han kom ut av eget intresse o gjorde detta gratis; det får mig att tro mer på det.. Han gjorde det liksom inte för egen vinnings skull
.

Kort annars om dagen:
Red ut på Alco; longerade Armani över hinder + att Mattias satt på honom i 5 sekunder;)
Match fick följa med oss ut på en promenad på kvällen sen=)



Kommentarer
Postat av: freja

wooow, jag tycker sånt är skithäftigt! hur fick ni "tag" på han?

2010-09-10 @ 22:18:34
Postat av: Linda

Det var verkligen super häftigt med:P

Han är gift med en arbetskamrat till min mammi:D

2010-09-11 @ 19:01:48
URL: http://lindaochalco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0