Träning ger färdighet

Tog o red Armani direkt i morse:)
Vi höll oss i paddocken o red mkt tempoväxlingar o lite cavaletti. Han var tjurig från o till hela passet men jag lyckades aktivera honom så pass att han aldrig fick chansen att stanna o börja dumma sig ordentligt; men det krävdes oxå en höög energi för såhär efter åt är jag helt färdig.
När han vill komma undan i traven så börjar han små galoppera på stället ist; han blir lite förvånad när jag kickar till honom o tvingar fram honom i riktig galopp ist för att efter några varv börja trava igen. Han vill o väntar sig att jag ska ta i honom direkt eftersom det är trav jag begärt o inte galopp..
Nu har jag ändrat taktik o tänker bara rida framåt; oavsett gångart.. Får se hur länge det håller i sig;) Haha..
Eftersom fokuset helt låg på att rida fram i ett schysst tempo idag så var varken form eller sits särskilt snyggt, men det bjuder jag på..=) Lagt upp lite kort på bilddagboken^

Red sedan ut en runda på Alco o hade Match med som handhäst. Det gick relativt bra och Alco börjar finna sig i rollen som "pack-åsna" *asg*. Match kan pinna på bra i traven o stundtals komma upp sidan om oss; för att i nästa sekund sega ner fullständigt o hålla sig långt bakom.
Vi var tvugna o gå en liten bit på vägen innan vi kunde vända upp på gårdsplanen sedan. Match har helt missförstått det där med att gå FRAM när man smackar på honom o drar i linan... Så han gick som en sniiigel o sega.. När Alco dansade under mig för han förstod inte varför jag smackade mig blå i ansiktet när han samtidigt skulle skritta lugnt:P



Kommentarer
Postat av: Farmor K

Finfiiiina :D

2010-09-24 @ 09:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0