Annonser

Fick ett svar på annonsen jag har ute på Armani igår:

"hej, jag är intreserad av att hyra din häst under sommaren, jag är 16 år och har ridit i ca 11 år.jag bor i dalby en liten bit utanför lund, jag har ett eget bete nära mitt hus."

..Ok, VAR fn i annonsen står det överhuvudtaget skrivet att han ska hyras ut?! Jag accepterar folk som mailar o frågar om jag kan tänka mig foder för senare köp; dock är svaret nej... Men så här?
Så många oseriösa svar man får; jag söker inga förbaskade brevvänner överhuvudtaget!
Och när man får superseriösa svar där de vill veta så mkt som möjligt om honom; där jag lägger ner min själ och massa tid i att skriva ett långt mail om honom.. O sen inget svar igen? Kan man iaf inte svara "tack, men det är inget för mig?"

ORH!...

Nathalie gör iaf framsteg med honom i dressyren efter vart pass.
Har även lagt ut en annons att jag söker seriös satsande hoppryttare som vill träna för TRÄNARE o ev tävla osv... Kan vara bra om han kommer igång seriöst med hoppningen då han verkligen brinner för den.

Idag kom en tjej som svarat på min "hopp-annons" och provred honom. Såg jätte trevligt ut och han älskade det! De hoppade på lägre höjder; ffa för att det var halt i gräset men även då det var andra gången i år han överhuvudtaget hoppade.
Hoppade av lite sent på ett hinder så Sara som hon heter höll på o glida av; hann dra sig upp nästan helt o då jäklar drog han i väg i en serie bocksprång; men hon satt kvar! Vilken balans - sjukt imponerad!
Men hon var varnad sen innan att kommer man ur balans på honom skickar han iväg en;P


Innan Sara kom o provred red Natti dressyr på Alco samtidigt som jag höll på med Match. Drog longerpisken över honom o mellan benen osv; avslutade med att lägga Natti's jacka överhuvudet på honom o de gick hur bra som helst:) Var lite misstänksam i början bara(:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0