Dressyr

Blev ett dressyrpass på Alco ute på gräsbanan idag; tränade mkt övergångar o förhållningar.. Öka, korta, flytta för skänkel mm.
Han blir ofta stark o går emot halvhalterna då det är bra mkt roligare att gasa^^ Men i slutet av passet stannade han upp så fort jag tog lite i honom(:
Kanon nöjd, o det lönar sig såå med att ha satt upp en plan för vad man ska träna på innan man sätter sig i sadeln. Jag är sååå dålig på det men när jag väl gör det ger det desto mer=)

Tömkörde Santana ensam idag; Mattias stod där inne om det inte skulle gå men han svängde åt de hållet jag bad, travade på kommando o stannade när jag tog lite försiktigt i tömmarna:D
Ca 10 minuter höll vi på idag; korta "pass" ger desto mer i slutändan.

Har varit hos Challe med idag, ofc... Håller vädret i sig kan han gå kvar på betet ett tag till skuttisen. Han har de så mys med fjällan.

God Natt=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0