Smart häst

.. som vet vad han vill.. Eller INTE vill;)
Regnat non stop sedan jag steg upp i morse; sjuuuka mängder^^
Släppte ut pojkarna vid nio o då stod det som spö i backen. Lilla Santana tvärstannade i dörröppningen o ville inte gå ut.. Så fick så snällt vända in igen o ta på honom regntäcket som även blev invigt (har inte haft honom täckad ute tidigare). Sedan följde han väldigt nöjd med mig ut(:
Mattias o jag körde o hämtade hem Challe från betet så fort Alco o liten kommit ut. Har sovit såå dåligt de senaste nätterna o haft SÅN ångest pga vädret.
Så i morse bestämde jag mig för att nu SKA han hem! Stel o frusen var han men han ville hem.. Snutt<3

Veterinären har varit här o gett Santana första sprutan i grundvaccinationen. Han beundrade honom otroligt o tyckte att han var riktigt fin och påpekade dessutom hans ovanliga färg (gulbrun skäck) :)

Även hovis har varit här idag o fixat fötterna på honom o kollat på Challes..
Ville ha på skor på Challe eftersom hovis o mammi vid senaste tillfället UTAN min vetskap beslutat att prova ha honom barfota i sommar.. Idiotiskt tyckte jag med en så ömfotad häst; o ännu mindre glad blev jag väl idag när han sa att det inte gick o slå på skor utan att vi får vänta :@

Nu ska jag sova; o för första natten på LÄNGE kommer jag sova gott när alla mina prinsisar sover under tak i TORRA boxar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0