Inköp

Amanda o jag red ut i förmiddags på Challis o Alco(: Visade henne en runda där man inte behöver gå mer än ca 10 meter ute på vägen.
Vi provade trava lite men hon hade väldigt svårt att hålla Challe som galopperade sidleds och bara ville iväg; så vi skrittade ist.
Får testa o bettsla upp honom ngt tills nästa gång, är en fördel om man kan hålla hästen även om han tkr om att galoppera:)

Tillbaka i stallet igen så red Amanda en stund till ute på gräsfältet och jag gick in med Alco till Emma som kommit för o hjälpa mig med de andra två.
Match tyckte inte om idag iheller när hon stack foten i stigbygeln så nästa gång ska vi träna på att hoppa upp och ner osv...
Idag gick jag bara några varv med kort lina innan jag släppte ut dom på en volt runt mig. Emma provade att försiktigt krama med skänklarna runt magen; han blev lite sur men gick framåt o hittade inte på några hyss.
Hon fick träna på att vända lite mellan snöhögar, bommar och annat som låg framme.
Hon började även rida lätt lite grann i skritten o när de gick bra fick hon trava två varv i varje. Han skötte sig helt utmärkt och Emma tyckte att han hade en super mysig trav:)
Hon red även Armani i paddocken en liten stund, trots blåsandet och busande hästar i hagarna omkring så skötte han sig bra:) Han är lite stel i kroppen just nu efter att ha stått så mkt o kommer få jobbas igenom ordentligt nu så att han blir mjuk o fin o följsam igen.

Efter allt vad hästar hette åkte jag o Mattias till Malmö; hööks först för inköp av stigläder o någon borste till de vita; Hornbach sen för köp av större akvarium mm; sedan till tjejen som har sadeln jag budade hem på tradera.. 250 kr fick jag ge för den! En faktiskt fin lädersadel.. Får se i morgon om den passar Match; annars kanske Challis kan ha den.. Ett stort + om de kan dela på den.

vattnet är väldigt grumligt nu, men de ska stå några dagar innan fiskarna får flytta in



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0