Tack för hjälpen:)

Hästarna har fått stå tre dagar nu, förutom Challe som Amanda kom o red igår:)

Drog på mig stallkläderna o gav mig ut i stallet strax efter åtta (lät som om jag hade långt dit men nej, det tog nog inte ens 20 sekunder att gå HELA vägen dit;) HAHA..
Startade med o tömköra Match ute på gräsfältet. Fruset o knölit men han skötte sig fint och gick tom väldigt bra:) Höll oss till skritt o trav med tanke på underlaget.

Sedan blev det Challes tur; vi var i gräspaddocken som är ganska så orörd vilket innebär att marken i stort är helt plan. Trots detta kunde han knappt gå, han är Sååååå öm i fossingarna.. Slog ändå på honom framskor för o motverka detta men han tycks få väldigt ont när det är så kallt o frusit ute:(
Vi skrittade bara en stund, ville inte plåga honom allt för mkt.

Emma hade hunnit komma när vi gick in o stod o borstade Armani:)
Hon red även honom i gräspaddocken o han gick ju hur bra som helt:O Trots full storm så gjorde han inte så mkt som en min, DUKTIG:)
Emma red sedan Alco med men då frös jag så mkt att jag var tvungen att gå in igen för o tina..;)

Måste bara skriva ett stort TACK till mina duktiga medhjälpare, vad hade jag gjort utan er!! :D







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0