Födelsedag; sommarbete och ny häst

Idag fyller Armani 6 år; fick ett stort knippe morötter att mumsa på + en välförtjänt vilodag(:

Efter ett idag otroooligt lyckat dressyrpass på Alco där verkligen allt satt som en smäck; o efter att Amanda ridit Challis så lastade vi Challe o Match o åkte med dom till sommarbetet hos Olivia. I sommar ska de gå nere vid kusten. 100 meter från där Mattias har sin båtplats *mys*
Challe fick gå in först o sedan Match; han var inte speciellt rädd utan gick rakt upp på lämmen.. Tittade en stund in i "lådan" innan han snällt gick in. Så mellan 5-7 minuter för o lasta två hästar får FULLT godkänt.

Den där trippen Kajsa, Mattias o jag tog i måndas var till ett minishettis stuteri i Hörby. Har ju sedan länge bestämt mig för o skaffa en shettis när Match o Armani blivit sålda så att ingen blir ensam=)
Katarina som driver uppfödningen har ca 30 minisar o visade oss runt bland alla hästarna på hennes 20 hektar mark! Den yngsta var några dagar gammal bara.
Jag var där för att kolla på Santana. En 3 årig minishettis hingst på 80cm - och vi fann varandra direkt.
Otroligt välhanterade minisar som hon "pillar på" från dag ett.
Igår var jag och Kajsa och hämtade hem lillprinsen; som visade vilken läcker liten hingst han var när han fick syn på de andra.
Släppte ihop honom med Alco direkt och de gick super!
I morse släppte jag ihop honom med Armani vilket oxå gick kanon; efter dressyrpasset på Alco släppte jag in honom med och då gick det mindre bra. Armani skulle gå emellan hela tiden och "skydda" Alco och blev på så sätt lite väl dum mot lillen så han fick hoppa över till egen hage.

Tanken med Santana är ffa sällskap.. Ska även testa på trickträning; köra in honom till våren + få honom som godkänd hingst.
Han har redan vunnit utställningar:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0