Hon kom upp...

Gjorde mitt allra sista arbetspass i Alstad idag - vad det kändes konstigt! I morgon blir det avtackning på förmiddagen o säga hejdå till alla goa pensionärer o kollegor.

Slutade kl 20.00 o körde direkt ut till betet o Kajsa slöt upp strax efter. Började med lite regnstänk för att sedan stå som spö i backen. Kajsa hängde o rörde mkt på sig o avsides hördes åskan.
Catrin som varit ute på gården o ridit Armani kom ut o tog över linan på Match o Kajsa satt upp.
Fullt ös medveslös; men hon bara satt. En hand i manen o en i sadeln så bara hon satt tills han lugnat ner sig o insåg att han faktiskt inte kommer bli av med klumpen på ryggen.
Så duktig han var!:) Fick små ryck när hon rörde på sig för att sitta av så hon satt på tills han slappnade av o stod helt stilla tills hon hade fötterna på marken.
Sååå nöjd med båda två!(:
Åskan närmade sig hela tiden så det dundrade rätt bra strax innan vi var klara. Nu känner jag mig som en dränkt katt; alla klädesplaggen hänger på tork o jag sitter o huttrar i min vaarma morgonrock.

Hoppas nu han kommer ihåg detta o smälter allt lite så att han nästa gång accepterar läget fortare.

.. Mattias hämtade ut hoppsadeln till mig som äntligen kommit; jätte fin!=) Hoppas nu den passar med...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0