Ljusa sommarkvällar

Åh vad skönt att slippa stressa för att hinna med innan det blir mörkt! Precis färdig i stallet och klockan är snart 22; fortfarande ljust(:
Har varit full rulle precis hela dagen.

Varit ute en väldigt snabb runda på betet o sett över mina två arabaz. Lite små-sår här o var men annars verkar de må väl.
Amanda skulle ta ett pass på Challe; men jag hade lite o stå i så jag körde hem=)

Pysslade med Santana när vi kom hem igen; o testade att springa över små minikryss på 30cm. "Det där var väl inget" såg han ut att tänka *fniss*
Upptäckte sedan att han tappat en framtand i underkäken; ser ut som om han är på väg o tappa två till.. Det förklarar varför han filar så dant med huvudet på en o gnuggar munnen mot marken; pluttis<3

Sara är bortrest 3 veckor (har nog nämnt de innan) så Catrin tog dubbelhopp-pass idag på båda fuxarna. Tycker det är viktigt att hålla igång hoppningen på Armani nu när han kommit igång.. O Alco tkr det är så himla kul!
Alco gick jätte bra idag o vi båda var mer än nöjda med honom(:

Armani var lite seg i början men efter en stund fick de upp ett bra grundtempo. Han behöver ju utmanas hela tiden; det får inte vara för lätt för honom o han måste få tänka så jag la blåa ikea kassar under en bom under ett hinder; o sedan ställde jag gula konor framför ett räcke.. Ja jisses va han hoppade, men han hoppade dock även om man såg viss misstänksamhet.
Avslutade med kombination på ca 80cm - lagom höjd för en orutinerad häst.


Alco

Av någon otroooligt STÖRIG anledning går det inte att lägga in en bild till här under som jag tänkt (på Armani) så kika på min bdb för o se de andra bilderna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0