Provridning o inridning

Kajsi red Armani igår; red in sig på honom lite helt enkelt då hon visade honom för köpare idag.
Hans vanliga ryttare är ju bortresta och rida för köpare hade jag nog inte ens velat göra om det så var Alco som skulle säljas...
Såg jätte trevligt ut o det är kul o se Armani verkligen få jobba i dressyren på samma sätt jag själv strävar efter att rida. (Kajsa är som jag en dressyr"tant")
Hon som provred var jätte duktig och jätte intresserad av honom men jag har fler som vill komma o provrida så han ska inte till första bästa utan vi får se helt enkelt=)

Senare blev det o köra till Match. Började med o hänga o göra halter o gå fram igen. Han blir så spänd när man stannar o väntar på att ngt ska hända.
Kajsa satt upp två ggr idag o även när hon satt i sadeln tränade vi halter. Inte alls lite stirrig vid uppsittningen utan det är just vid avsittningen han blir nervös.
Jätte positivt med ännu mera framsteg; nu kunde han skritta avslappnat med henne på ryggen(:

Borde rida Alco idag men jag orkar inte; förkylningen slog till mer i natt så nu är det inte bara halsont så dom där krafterna man behöver är *poff* borta.
Får se hur kul de blir o åka o rida honom i skogen i morgon med Kajsa o Jameson efter att han vilat 3 dagar. Hah, jag är lika bra på o planera som vanligt^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0