Pigga o glada

Idag har det varit fiiint väder; nästintill hela dagen.
När solen gått i moln emellanåt har det dock varit kallt men men; nu går det iaf mot våååår:)

Natti kom redan åtta i morse så det var bara o hoppa i ridkläderna o pallra sig ut i stallet.
Vi red ut på Armani o Challe; efter min o Challes dust sist jag red honom var han sååå snäll idag och framåt.
Natti o Armani hann knappt med när vi skrittade *skratt*. Det är så skönt med Challe, han är inte rädd för någonting när man rider ut så man måste inte vara beredd på en massa skit.
Armani var väldigt pigg o "taggad", Natti väntade på att han skulle explodera men det gick faktiskt bra hela rundan.
Challe bjöd på hela tiden, även i traven. Det svåra idag var nog mer att bromsa upp honom, han ökade farten en smula heela tiden *fniss*

Alco fick gå ett pass i pessoaselen sen :):):)

Samtliga hästar täckades ner till regntäcken idag, Match har täckats ner till de lite i förväg.
Innetäcken har jag slutat med på samtliga för säkert 2 veckor sedan.


Är förövrigt snorförkyld och lider bara jag tänker på att vi ska ställa om klockan i natt då jag ska upp o jobba i morgon bitti:/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0