Raseriutbrott

Challe är nog den tjurigaste jäkla råttan det står i mitt stall *mööööh* Är de så illa att man inte kan lära gamla hundar att sitta?...förlåt.. Klart man kan, har redan fått mkt pli på honom, dock är han jävlig mot alla andra.
Amanda har störst helvete; de sista ggr har han dragit iväg med henne ut från stallet o rakt ut i gödselstacken; igår var mamma där o såg de o satte kedja på honom o drog åt; sedan stod han snällt.

Lika mkt som han kan gå fint kan han köra huvudet rakt upp o bara gå; min minsta martingal i storlek ponny gör noll nytta på honom..
Idag bestämde jag mig för o rida fram o tillbaka till Uffe's gård o Mattias var snäll o promenerade med Alco bredvid(:
Satte gramaner på honom för att hålla nacken nere; vilket resulterade i att han hela ritten försökte dra ner huvudet mellan benen ist *moooorrr*
Spö hade jag inte med mig iheller vilket var puckat.. Ett tillfälle skulle han gå rakt ut på åkern med mig, när jag blev arg stannade han o skulle inte gå ist. Bankade o svor men han rörde sig inte en milimeter så Mattias fick komma upp bakom med Alco o smälla gramskaftet i rumpan på honom ett par ggr.
Tillbaka vid stallet igen var de inte bättre så då fick jag iaf ett spö i handen o jag får erkänna att det hade han i rumpan tills han gick dit han skulle för hans beteende är fullkomligt oacceptabelt. Vill jag att han ska skritta åt ett håll så är det NU.. Inte om en minut eller om två utan NU... Han ska inte ens få tänka.

Förutom en bråkstake till häst så har jag 3 ljuvliga(:
Tömkörde Match igår över cavaletti; sååå fin han är. Han går tom i form i tömmarna utan att jag ens tar spec i honom.

Tömkörde Armani idag innan de svettiga passet på Challe. Använde mig lite av cavaletti, sedan fick han även ta några mindre språng vilket han gjorde utan o tveka. SNYGGING<3

I morgon ska jag köra ett ordentligt dressyrpass på Challe där han bl.a ska lära sig svara fram för mina skänklar på sekunden. Tänker faktiskt rida honom med sporrar..
Emma kommer ut o ska rida Match mm så jag får se vad vi gör med resterande pållisar(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0