3dje skrittdagen

Idag är Alco inte dyr...
Skrittade grusvägen bort mot Bakvången o tillbaka; han små taktade o ville springa hela tiden o jag bromsade ner o bromsade ner o förklarade flera ggr att han faktiskt bara får skritta...
Efter ett tiotal meter prasslade vinden till i ett träd o Alco höll på o kissa på sig^^ Tryckte till med skänklarna o släppte inte trycket förens han svarade fram. Smackade inte, sa inget... Gjorde praktisktaget INGENTING mer än trycket med skänklarna.. Så helt oprovocerat slog det över i skallen på honom o han började gå på bakbenen; kände blodsmaken i munnen efter att han skallat mig o satte mig framåtlutad för att vi inte skulle slå över vid nästa stegring.
Han har ju börjat resa sig högt.. Sitter framåtlutad o smackar o försöker vända honom åt både höger o vänster men han skulle ingenstans alls. Sedan satte han av i full galopp på tvären hemåt ute på åkern.. Fick ner honom till skritt o ut på grusvägen igen o så tvärstopp o en jäkla resning till.. Men då brast det för mig; snurrade hoppspöet mellan fingrarna och med handtaget fick jag in en fullträff mellan öronen.. Sedan gick han snällt som ett lamm hela rundan.
Själv satt jag o surade o svor åt honom då jag håller hårt i vad veterinären sagt o när han beter sig så här (dessutom UTAN anledning) känns det som att det de sprutat in inte kommer ge någon verkan...

Tömkörde Armani därefter o han var jätte fin(: Gjorde både skänkelvikningar o slutor o han gjorde vad jag bad om o lite därtill *stolt*
Blir så glad när han visar denna sidan o då han faktiskt anstränger sig för att förstå vad jag vill ha fram:D Puss min prins<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0