Min tid är dyrbar om något...

Folk ska inte komma o tro  att deras tid är mer dyrbar än min, den saken är klar!
.. jag lägger inte ner tid i såna människor och de får inte en endaste ny chans... Så de så :)

Idag har alla hästarna motionerat.
Alco o jag red i gräshagen i morse o idag fick han börja joggas, så totalt 3 varv travade vi; han var supersupersuper fin:) (av de lilla jag kände på traven). Jag tror då att behandligen gjort en väldig skillnad(:

Match fick hoppa i lina (blev aldrig av sist jag skrev att vi skulle göra det). Han är helt orädd men ibland nochalant o bryr sig in om i fall bommarna flyger.
Har han fått upp ett bra tempo springer han runt runt runt o vill inte sluta hoppa :)

Lotta på jobb kom ut med sin dotter Nellie o skrittade Challis. Vet inte om ni minns henne men hon red Alco en del för snart 1,5 år sedan; tyvärr rann det ut i sanden men nu satsar vi på att komma igång igen fast med Challe:)
Challe skötte sig jätte bra o var snäll mot henne; hon skulle absolut inte ha någon ledare så hon fick rida runt i hagen själv *ler*

Allt flöt på med hästarna så det blev ingen "dö-tid" emellan så vi var klara lagom tills att Nathalie kom och red Armani.
Hon hade värsta huvudvärken så jah tog honom i lina när hon skrittat fram; dock var han väldigt pigg o framåt idag så han hade nog gått fram bra utan lina med:D
Han försöker o han utvecklas; dock tar han ju alla chanser att slippa undan de som är jobbigt o galopperar några steg när man kräver ett bättre steg framåt i traven mm.. Men han är grann;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0