Skärpning

Jag måste plocka ner Armani på jorden illa kvickt.. Han är inte snäll att släppa ut i hagen..!
Han uppförde sig så här när jag fick hem honom från Helsingborg men med hårda tag gick det över.. Nu är det tillbaka igen.
Har själv tappat honom två ggr o då har han nästan rivit upp mina händer när grimskaftet slitits ifrån mig.
Det är precis när man ska släppa honom som han kastar sig ifrån en; tvärvänder och bockar iväg.. Snart får han väl in en fullträff med bakbenen med^^
Har testat det mesta.. Kedja runt näsan (vilken inte gör mkt nytta då han inte gör ngt förens precis när man ska släppa honom); stått och väntat o klappat på honom en stund innan man släppt, gått ett varv i hagen innan osv osv...
Har jag tappat honom har jag sett till att få tag i honom igen fortare än kvickt, släpat ut honom från hagen o gått runt för att sedan släppa honom på nytt..
Idag släppte mamma ut dom och han gjorde som vanligt o slet sig; dessvärre bröt hon höger ringfinger rakt av...
Vet inte vad jag ska göra med honom för att få bort detta dumma beteende; men han kommer inte göra det mer än en gång mot mig; den saken är säker...

Skrittade ut på Alco en stund efter att jag kommit hem från jobb, han skötte sig faktiskt bra idag:)
Sedan flyttade jag över honom o rödtott 2 i en av gräshagarna.

Nästa häst blev Challe; vi red å-rundan o det gick helt ok.. Fattade jag vänster galopp (är som sagt noga med att rida i båda galopperna ute) slängde han över till kors galopp. Kämpade ett tag o till slut bestämde han sig för att behålla rätt galopp men han gasade på och mitt från ingen stans dök han ner med huvudet mellan bena..
Höll på att stå på näsan av *skratt* men fick ner rumpan i sadeln igen och drog upp skallen på honom.
Saktade av o fattade ny galopp.. Tkr galopphästen i honom visar sig mer o mer då han bara gasar(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0