Tokstålle

Haft en tjej här som provridit Armani idag.
När vi fixade honom för ett ridpass höll de på o klippa gräsmattan så de kom o tömde gräs på gödelstacken mest hela tiden; sedan kom dessutom en traktor som harvade precis HELA gårdsplanen. Ja ni förstår själv att han var stressad och nervig.
Kom ut med honom i gräshagen o Catrin skulle sitta upp; jag höll i honom för då brukar han ju hålla sig på mattan (han kan ju bocka vid uppsittning om han är taggad).
Han började ladda o jag sa blängde på honom o morrade lite o vipps reste han sig rakt upp o lyfte med mig upp i resningen; sedan kastar han sig i väg: ÖVER mig så jag ser hans mage ovanför mitt huvud. Slängde mig till sidan samtidigt som jag duckade för att sedan snabbt vända mig om för o se om hon satt kvar.. O jaaa då; hon gled inte ens i sadeln. Ist fick han ett rapp i rumpan o hon galopperade iväg en bit med honom.
Hon är jätte tuff, fullkomligt orädd och rider FRAMÅT i alla lägen(: Super duktig tjej helt enkelt :)
... o övriga passet såg jätte trevligt ut och han skötte sig alldeles utmärkt min pluttis.

Alco fick ha vilodag idag; Match badade jag o löshoppade sedan torr ute på gräsbanan. Challe fick vila men även han badade jag.
I natt ska alla pållisar dessutom få sova ute :) Hoppas nu vädret håller i sig så att de kan stanna ute om nätterna hela sommarn from nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0