...hemma bäst

Kom hem igår em o hade sån tur att jag var fri idag som start på jobb-veckan;)

Hade dressyrlektion kl 9 i morse på Alco o han var sååå fin. Ni kan inte ana hur fin han blivit.. Kan fortf inte sitta ner i hans "nya" trav.. Sitter ner korta bitar o rider sedan lätt igen för att det inte ska bli så stötigt :)
Han blir längre o lägre o har fått ett mkt större kliv i traven.
Idag när vi var klara satt Jessica själv upp o kände på honom; vilket steg min pojk har<3 Han fick han riiiktigt lång o låg o sååånt "schwung" i steget när hon travade.. Jag stod bara o gapade.
Vi är nästan där; jag måste själv bara kunna få honom snäppet lägre(:
Han svarar bättre än någonsin på halvhalter o är vaken o med på vad jag vill hela tiden.. O ffa så FÖRSÖKER han.
Vi kör övergångar hela tiden, böja/ställa igenom.. Öka o sakta resp gångart osv för att han ska vara kvick o vaken konstant o göra vad jag ber honom om med så osynliga hjälper som möjligt.
Träning nästa måndag igen(:

Efter foderköp mm red jag ut en tur på Challe.. Han var sådär kul^^ Gasen i botten o ja.. Han vet fortf inte var en halvhalt är!
Tog jag tag ordentligt i högersidan (valde att ha den som "yttersida") så svängde hästen runt till vänster o skulle springa hem??!
Han var sååå sur på mig då jag tvingade honom att gå i kort o samlad trav + galopp hela turen.. Han fick inte öka så mkt som ett steg.
Han testade att lägga sig på tvären i galoppen genom att snabbt skjuta iväg rumpan åt höger o hoppas på att jag skulle tappa balansen - men jag satt som berg:)

Mina smånissar är även dom ompysslade o gosade med idag<3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0