Dressyrträning nr 2

09.00 satt jag på hästryggen igen för andra dressyrpasset för Jessica. PUH säger jag bara, jag är lagom mör i kroppen så här efteråt o känner redan att jag kommer ha väääldigt mycket mer ont i morgon.

Alco var super fin hela passet idag, så jag kan inte vara annat än otroligt nöjd med honom; o mig själv med antar jag:) Han går trots allt inte helt av sig själv även om man är duktig på att bara berömma hästen *ler*
Känns som om det går framåt i rätt riktning, hästen LYSSNAR faktiskt på mig på träningspasset o bara sedan förra träningen känner jag väldigt stor skillnad(:
Körde mycket övergångar, vilket inte var helt lätt då de skulle vara helt perfekta för att "godkännas" Fick fram en mycket bättre trav i honom; en trav jag i nuläget inte kan sitta ner i.. Men de kommer med tiden=)
Nästa träning är inbokad på måndag nästa vecka igen.

Aliana kom o tog Challe på en tur o småpluttarna pysslade jag om ikväll. Tränade på "high five" med Santana; det bara SKA gå i framtiden ;P

Blir ett par extra vakna timmar för mig idag - ska på bio 21.30 i Malmö. Paranormal Activity 3(:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0