Effektiv

En ledig lördag välkomnades varmt:)
Halv sovmorgon sedan tog jag ett dressyrpass på Alco. Betydligt kämpigare än vanligt då jag ställde krav i precis varje steg... Oftast slöar man till det lite när man tkr det är jobbigt för o sedan ge sig på det igen, men inte idag:)
Hade lagt ut två cavaletti-serier o en serie med galoppbommar; syftet med galoppbommarna var att kunna hålla samma tempo heela tiden utan att öka en mm.
Cavalettin var mest "anridningen" o vägen till nästa serie.
Mkt samlad galopp idag, skänkelvikningar o massa massa fram- o bakdelsvändningar.
Tyckte han skötte sig väldigt bra, trots att vi var otroligt irriterade på svärmen flugor som inte ville lämna oss ifred..
Det enda riktigt jobbiga är att han lägger sig i handen på en när han tycker det blir för jobbigt och blir vääldigt tung, så fick jaga på honom ett par ggr..

"Pausade" med att åka o handla foder samt spån.. Köpte även ny spångrep o en kvast samt beställde ett vintertäcke till Santana(:
..bör komma i slutet av nästa vecka.

Under eftermiddagen tömkörde jag Santana, jobbade lite med honom o försökte få honom att söka sig lite nedåt; inte långt ifrån innan han fattar poängen:)
Gav oss även på lite skänkelvikningar vilket han inte alls förstod(:
Kommandona för samtliga gångarter sitter iaf, det är den ökade traven jag vill få till nu. (men vi får inte glömma bort att han bara är bebis)

Challe o jag gav oss sedan ut på en uteritt; han var pigg. VÄLDIGT pigg så jag lät honom ligga på.
Bromsar man upp galoppen försöker han dra tyglarna ur händerna på en o lägger in lite galoppombyten osv^^

De var min lediga dag det, ett JÄTTE PLUS för att det varit såå varmt! Nästan för varmt för o ha t-shirt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0