Onöööödigt

..att behöva bli så förbaskad att man får gå runt med huvudvärk resten av dagen.

Alco driver mig till vanvett!! Han kan uppföra sig så illa att han inte ens är värd 5 kr vissa dagar...
Idag är 3dje dagen i rad som jag får "tupp-juck" på honom.
I förrigår red jag ut med Mattias, då betedde han sig som ett as.. Tom Mattias sneglade på oss o sa "tur ja inte sitter på den, han ser ju galen ut".
Igår red vi dressyr på gräsbanan o han letade efter "faror" hela tiden för att ha en anledning att komma undan.
O så var det idag; red ut med Aliana som red Challe. Hann inte ens lämna stallbacken innan han fick frispel.. Efter ett raseri utbrott på honom höll han sig i skinnet nästan hela ritten.. Iaf tills vi kom in i byn igen då det åter igen slog runt. Han bara stod på bakbenen o ju argare jag blev ju roligare tyckte han uppenbarligen det var..!
Det var dock droppen när han kom upp riktigt högt o sprang fram på bakbenen gång på gång.

Hoppas regelbundna dressyrträningar kan ge honom ett par hjärnceller tillbaka^^

... nu återstår inköp av foder + blanda spannar o åka med Mattias på en shoppingtur.
Senare i em ska jag pyssla om de små(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0