Uteritt

Efter att ha jobbat hela dagen längtade jag hem till grabbarna<3
Catrin och jag red ut på arabazen; hon på Alco o jag på Challe.
Riktigt roligt o rida honom mellan varven.. Där är bra med gas i honom o han är inte sen med att lägga över sig till galopp om möjligheten ges..

Vi galopperade dom en bra sträcka med bra tempo o nu i efterhand gör de sååå förbaskat ont i nedre delen av ryggen.. Tror jag kommer få dunderträningsvärk efter att ha stått i lätt sits så länge.

Blev lite kvalitetstid med de små sen oxå.
Hade först ute Doffe på gången o förutom o borsta tränade vi på att pilla på benen o lyfta hovarna.. Jädrans va kvick i bak han är *skratt* Det gäller att va med o hålla kvar om man kan för han slår lite när som.
Humör har han minst sagt, men han är för go ändå<3
Santana var lika mysig som vanligt(: Skillnad på honom från i somras om man tänker tillbaka, nu står han still o han bits inte i heller=)


Idag skedde andra mus"attacken" ... Nåja kanske inte attack, men jag fick träna mina röstresurser *fniss*
Slängde på Challe hans fleece efter ridturen o när täcken är utvecklat på honom ser jag en mus på manken... HJÄLP.. Himla tur vi skaffat stallkatter^^


Lillen fick hälsa på Alco första gången idag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0