Ont i magen, feber, 10 års dag!

Först o främst så är det idag 10 år sedan min rödtott Alco föddes o det föll sig så bra att hans nya regntäcke kom! Eller tja de kom i fredags men har missat o ta in posten så hämtade ut det först idag..
Upptäcke när han skulle ut i hagen att han nog hade ont i magen så efter 2 timmars promenix kom veterinären; då visade han i stort ingenting men han tempade så han fick kramplösande + anti-inflamatoriskt..

Senare körde jag världens duktigaste Santana ut en runda med Sofia promenerandes efter :)
Först passerade vi en granne som stod o högg ved, sedan blev vi omkörda av en mötande bil samt en som körde om bakifrån.. En stund senare kom även en traktor bakom oss.
Han rörde verkligen inte så mkt som en min..!

Åkte en sväng till Liz o hälsade på; kikade på hennes nya sto (minishettisen Donna), samt på hennes valpar som nu är 1 vecka gamla.
Ja o de andra djuren förståss:)

Hemma sen borstade jag Cezar o Doffe i hagen o konstaterade att Doffe oxå mådde dåligt.. Tog en promenad med honom o tempade honom när vi kom tillbaka.. Även han har feber.
Så slog det mig att de blev ju vaccinerade i fredags så antagligen är det en biverkning de fått mina stackars pojkisar<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0