Nä nu RÄCKER det..!

Tar skit var varannan dag, säger man de inte rakt till mig (vilket jag föredrar) så hör man det omvägar eller som nu läser diskussioner på facebook?!?! Vad är det för fel på er??
 
Jag har ridlekis med mina småttingen på HOBBYNIVÅ.. För att JAG tycker det är roligt, för att HÄSTARNA ändå ska röra på sig på ett eller annat sätt och inte har visat något som helst misstycke att bli ridna, för att BARNEN och allra minst FÖRÄLDRARNA uppskattar att komma hit och mysa med hästarna o skritta en liten runda.
Jag driver överhuvudtaget INTE ridlekis för vinningsskull. Så att jag sätter en maxvikt på 25 kg på mina hästar tycker jag bara att ni kan knipa igen om?! Jag skiter FULLSTÄNDIGT i vad andra ridskolor kör för regler eller djurparker som kör "längd gränser" ist..
Skillnaden på mig och dom är att jag sätter mina hästar välmående i första hand! Ridskolor drivs för VINNINGSSKULL och man måste i bland blunda för vikten på hästens ryttare annars får man kanske förlite ridande.. Vad vet jag?!
Jag red själv små hästar alldeles för länge när jag var liten och jag vägde nog BRA mycket med än vad som borde varit ok...
Pekar inte ut ridskolor, tycker det är jätte bra att de finns, och de flesta är mycket måna om sina hästar.
Jag vill bara markera att det INTE är ok att jämföra mig med en ridskola eller att hacka på mig eller att snacka skit bakom min rygg för att jag satt en viktgräns på mina hästar..!
Varför skulle jag vilja att mina djur tar skada för att tjäna en extra slant?! Det är aveln som är min huvudinriktning..
Är det något som är svårt att förstå så vänligen ta det med MIG, jag vill inte se det skrivas om på andra sajter mer...!
 
................
 
Kräkt av mig lite..!
Haft världens sötaste flicka på ridning här idag.. Direkt efter åkte jag o Sandra till Ullared o handlade lite smått o gott o fyllde på må bra kontot.
 
Alco hostar fortfarande mycket så han får mysas med från marken lite till. Har släppt ihop honom med Ida idag så han slipper gå själv och då Ida bara smiter från gräshagen hos de andra (har inte dragit ström upp dit)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0