skamligt

Jag skäms på andras bekostnad; så mycket att det knyter sig i magen på mig!
Som hästägare medföljer ett ansvar, ett STORT sådant. Du ansvarar fullt ut för DIN häst och det är DITT förbannade ansvar att vara fullkomligt ärlig vad det gäller din häst mot nya ryttare..
Jag röstar för att införa någon form av körkort för att överhuvudtaget få äga en häst.. Vet man inte hur ett grimskaft används så kanske man ska börja fundera om man verkligen gjort rätt val att skaffa häst?!

Hur man kan välja att sätta upp en oerfarenryttare på en oinriden häst? I detta fall kallas hästen dessutom "problem häst"... ( i mitt tycke PROBLEM ÄGARE!).. I detta fall ska ägaren vara väldigt tacksam att jag inte vet vem hon är för då hade jag sagt ett par väl valda ord..

Vad som hänt undrar ni väl förståss?
Min vän som kom o red Challe lite med mig förr som kan styra/stanna/mana fram osv (hon har ridit en hel del förr men det var många år sedan) råkade ut för en olycka iförrgår. Ingen trevlig sådan.
Pga oärlig och inkompetent hästägare satt hon upp på denna häst som stegrade o slog över o mer eller mindre mosade henne under sig.
Fullt pådrag med ambulanser o brandkår o ledningsbil... Nu ligger på hon sjukhus i Malmö med
frakturer på båda sidor av bäcken, ligamentskada i nacken och en bit av från en kota i ländryggen.
Tänker på dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0