Lill grabben

Varit ute i Blentarp idag o gosat med mina troll där ute.
Tränade på o gå i grimskaft med lillen för första gången; mammsen gick före med Lady. Gick väl så där, men med grimskaft runt rumpan så rörde vi oss sakta men säkert framåt i ngt som påminde om spansk skritt. Hah, där är humör i min lille grabb!;D
Han skulle även upp o klättra på sin mamma, såg ungefär ut som om han tänkte att de var hennes fel att han satt fast ;D
 
Nu är fodervärdar klara för min sto ett år framåt iaf.
Ida ska vara sällskapshäst o flytta till en familj i Vellinge trakten och Lady ska min granne ha hos sig så när fölis är avvand är det bara för mig att gå hem med honom;P
De blir ju som sagt in i November innan han flyttar hem igen(:
Tänkte ta hem dom på söndag nästa vecka, alt måndag v28 så hovis hinner se över dom innan de åker till sina tillfälliga hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0