Testande hästar;)

De kör inte bara pennor med mig utan även med mina medryttare mina stora pojkar;)
Avmaskade Alco o Calle i söndags. Calle stod på bakbenen i gången bara men närmade sig med "sprutan" o drog rundor så att stackars mammsen flög kors o tvärs. Skulle kunnat strypa honom på plats..
Sandra lyckades tillsist ge honom.
Sedan går jag in till Alco som bara gapar o sväljer:)
 
I månadags kväll sen släppte vi dom på bete hos grannen så nu går de ute dygnet runt. Blir inte så långt för de som rider dom att gå hem med dom i heller för att göra de i ordning för ett ridpass.
Idag hade jag en flicka här som red Santana så vi tog rundan ner mot gräshagarna där de stora går .
Då är Malin på väg mot oss med Alco (på väg mot stallet med andra ord) och mot dom kommer en gammal traktor lungt körande o vi går bak efter traktorn. Hänger ni med?;)
Då får Alco spel från att ha gått lugnt o välter omkull Malin o sticker tillbaka mot betet... För en traktor... Som dessutom inte hunnit nära.
JÄKLA häst säger jag bara... Det skrämmer honom ALDRIG annars så det var nog ren jäkelskap^^
 
I övrigt hade denna dagar varit alldeles ljuvlig.! Helt underbart väder.
Har varit någon sväng i huset med o hjälpt till att sätta upp renoveringstapet, blivit bjuden på mat i stan av bästa sambon samt varit ute i Blentarp o myst med mina små.
Den lilla miniföl-grimman jag fick hem (som såg lite väl liten ut) passade lillprinsen alldeles utmärkt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0