Influensan

Så var det väl min tur att ligga pall och inte orka göra allt för mycket; förutom att gnälla över hur förbaskat uttråkad jag är!(:
Har mina fantastiska kollegor att tacka för detta, som väljer att gå sjuka till jobb o smitta ner en ist för o bli hemma ;)
 
I onsdags (när det hela bröt ut) var hovis här. Mammsen tog hand om det hela o jag låg nerbäddad i soffan. Hade bara precis varit ute o gett hästarna lunch då ingen var hemma vid den tiden och kunde ge. Slutade med att jag kaskad-kräktes på gödselstacken.
 
Igår började det krypa i kroppen så tråkigt jag hade det; efter att ha sovit bort en dag var jag lite piggare men desto snorigare.
Gick ut kortare stunder och hämtade luft. Malin hade Alco så han fick gå iaf :)
 
Idag testade jag att åka till skolan (dag 4 av 6 på handledarutbildningen-går 2 dagar varannan vecka ca).. Var där 1,5 timme sedan orkade jag inte mer utan körde hem igen o kröp ner i soffan.
Louise kom vid middagstid och red iväg en runda på Alco. Pallrade mig ut i stallet sedan då hon även ställde upp o red Calle.
Första gången han reds ut på själva, men de kom hela travbanan runt utan det minsta problem. Hon tyckte att han var jätte trevlig att rida så hon tar de båda på söndag igen :)
Nu är soffan intagen för min del igen o här stannar jag tills det är dags o gå o lägga sig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0