Otursförföljd

.. och sömnlös.!
 
Jag börjar undrar om inte fredagen den 13e är min lyckodag o resterande mina otursdagar.
Tack o lov är det inte hästrelaterat denna gången men de få dagar jag får ihop det o hinner rida kan ju bli lidande.
Allt börjar med att min mamma köper min bil o jag, en för mig ny bil.
Detta var i September förra året kan jag ju tillägga.
Kör hem bilen o åker strax därefter utomlands, så hinner knappt köra den själv (Mattias som provat den o bestämt att den blir bra)
Hemma i Sverige igen börjar helvetet med den lysande motorlampan. In på verkstaden o lagas, o efter några dagar lyser den igen.. Då bilen är den -01a går den ändå igenom besiktningen på den punkten MEN bromsarna bak gör inte detta.. Så in på verkstaden för lagning (detta var i Januari i år).. Verkstan gör av med bilnyckeln?!
Mattias kör till låssmeden i Trbg för att de ska se om de kan kopiera nyckeln; men då den har ett Micro chip går inte detta.. Ist lyckas de ha i sönder den enda nyckeln vi har..
Min pappa hjälper till att bogsera bilen till Peugeot i Malmö o vi får nya nycklar.. Bestämmer oss för att sälja bilen så fort vi hittat en ny då den tycks bringa otur..
 
Så blir det tisdag (idag)... Vårt lilla busfrö bestämmer sig för att kl 03.45 är en bra tid att stiga upp. Jag trött som få o nästintill gråtfärdig så trött jag är; o till råga på allt dessutom SNORFÖRKYLD, sätter mig i Mattias bil (vi kör varandras numera) o beger mig till jobb strax innan 06. Ska köra om gården för o ge frukost till hästarna.
Precis när jag svänger upp mot gården smäller de högt o bilen är inte längre körbar.. Fjädern har smällt av. TACK...
När ska en dag flyta på smärtfritt är då min fråga?
 
Har jag tur o riktigt med flyt så blir det ridning i helgen.. Chansen är dock minimal...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0