Trivs

För första gången på länge känner jag mig glad när jag kommer till stallet; alltså riktigt glad. Där kommer jag få vara en del av gänget och inte på något sätt känna mig som en "börda". Ingen behöver tycka så mycket om vad jag gör och inte gör utan vi kör vårt eget race. 
 
Tänkt att när jag köpte Santana för 7 år sedan så köpte jag honom som sällskapshäst till Alco. Men jag fastnade snabbt i denna ras o ville föda upp i liten skala; vi åkte på utställningar, gjorde 3års test och körde in honom. 
Stuteriplanerna la jag på is då det inte är en lönsam ras att föda upp tyvärr 😣
Jag började med ridlekis o hade många ridande barn i veckorna; sedan fick jag själv barn o efter 3 år ytterligare ett barn. Tiden blev knapp och det gällde/gäller hela tiden att prioritera o hitta en balans i livet där man ska hinna med allt. Det är många gånger man vridit ut o in på sig själv för att få tiden att räcka till och då ska vi inte tala om mitt dåliga samvete.
Bella älskar att rida o köra så vi försöker få till det någon gång i veckan; o så har vi ju våra älskade medryttare som avlastar oss lite.
 
Ikväll blev första turen i nya stallet, dock fortf i samma by så han har blivit riden däromkring förr 😉
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0