Tömkörning(:

Var inte så mycket att berätta igår. Skrittade bara en sväng tillsammans med Kajsa:) Han är rädd för vita streck på gatan, speciellt de stora vid övergångsställena. .:P Sen för hundar som inte skäller;)

Idag ville jag att han skulle få arbeta lite mer, och samtidigt ville jag se honom i rörelse. Så jag lånade Gustavias körsele till honom så att jag kunde tömköra, han var inte jätte glad för svanskappan *skratt* Men han slog åtminstonde inte bakut som jag förväntat mig.
Han är så fin att titta på, behövde inte ens spänna in honom för jag såg tydligt att hela ryggen kom upp.. Men för att underlätta för mig själv spände jag tillslut in honom när vi skulle öka tempot.
Han rör sig helt felfritt(: Jippie!
Styrde honom över lite bommar osv för att han skulle få göra olika övningar, och jisses vad han dampade.! Stegrade sig rakt upp, snurrade in sig i tömmarna och höll på att slå över.. Som tur är räcker det att ryta åt honom för att han ska komma ner på jorden igen och sluta dumma sig=)
Efter den showen så gick det minsann inte att skritta, han gick och taktade hela tiden! Haha, knasboll!
Det går i alla fall framåt med att tömköra honom, detta var kanske fjärde gången och andra gången med riktig sele på sig.. Så det ska väl inte dröja så länge innan han förstår till 100%

I morgon följer Sandra med mig ut, jag ska passa Jameson med så jag får i alla fall lite sällskap:)
Blir väl att skritta lite innan i paddocken skulle jag tro.. (:

Får låna kamera av Jacob på söndag så ja kan ta lite nya bilder på honom och på det nya stallet:D

Ha det fint. Kramis, Linda!

image8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0