Trotsåldern

Alco har garanterat fått en kick av trotsålderns jävulskap. Från början när jag fick honom var han en snäll fyra åring.. Nu är han en fullkomligt cräjsi 5 åring som riktigt letar upp nytt skit att hitta på.

Idag har det varit riktigt dåligt väder.!
Tog mig ut till min prins så fort jag slutat jobba och hann fixa klart med allt i stallet, och ta in honom innan skyfallet kom.
Passade Jameson med idag och hjälpte till med alla de andra hästarna så det var mycket att göra, du kan tro att jag är TACKSAM att jag hann få in honom.
Han var den enda som hade täcke på sig när jag kom upp, ännu mera tacksam!:) Han hade tydligen stått och skakat som en gris i hagen idag igen:( Min lille lille pojke! ;D
Skrittade honom i ridhuset en halvtimme, lite spookie för ni kan ana hur det lät när vinden låg på som den gjorde!
Han fick självklart sitt första ryck när jag var halvvägs uppe och sitt andra när vi skittat ett helt varv i spåret. Så ja, vi bjöd på rodeo idag *asg* Sträckt hela ryggen o varenda muskel i kroppen värker dock, men det går över, fniss*
Sprang och hämtade in Jameson när jag var klar med Alco, såg av en slump hur han stod och vrålskakade i hagen och la även då märket till hur mycket det regnade, GALET:O
Kunde krama ur varenda klädesplagg på den lilla stunden jag var ute, inte ens en minut..!

I morgon följer mamma med upp och kollar in de nya placet :)

Puss! Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0