Somliga störmoment^^

Viss brist på respekt lyder i stallet, speciellt idag.. *arh* Människor förstår ni inte hur jobbiga ni är^_^

Blev dressyrträning för oss (ovanligt va) tillsammas med Kajsa i ridhuset som tömkörde Jameson. Hoppade upp på Alco utanför, för att sedan rida in i ridhuset.. Han hoppade in och Jameson dampade och hoppade upp i ryggen på Kajsa och Alco satte av i galopp över hela långsidan.. Tror viss överskottsenergi ligger bakom;) (men vem har sagt att man tvunget måste börja med skritt, fnissar)

Han taktade nästan rakt igenom idag, helt hopplös, fick lägga mer energi på att hålla honom på mattan och göra honom trött än att träna intensivt. X antal bakåt sparkar i galoppen osv..
Men det största irritationsmomenten är att folk inte kan ta hänsyn att man tränar utan kan komma in i ridhuset och tömma vatten hinkar (jag har väl nämt att Alco inte tkr om när underlaget inte ser lika fant ut i hans ögon överallt? Framförallt inte när vatten föreligger)
Sen var det dags för stör-moment två.. Då var de dags att sätta upp granris på väggen i ridhuset med häftpistol, ett, två, tre skjut och Alco flög i luften var gång (uppenbarligen framgick det inte när jag röt första gången hur förbaskad jag blev) så tillsist hoppade jag av honom och skrittade av honom från marken. Bra avslut på ritten va? *arg*
I morgon tänker jag sätta upp en fin lapp på tavlan innan jag rider och framgår de inte då att man inte har i ridhuset att göra om man inte har häst med sig så kan jag faktiskt använda munnen när jag verkligen är arg ;)

Nästa träning för Monki blir nog att vi åker iväg till hennes gård, bristande respekt skrämmer iväg oss ;) Fnissar..

Kvällsmats dags. Ha en trevlig kväll,! Det ska iaf jag försöka få :P

Kommentarer
Postat av: S

Jaa ha en trevlig kväll du med!!! =)
Jag ska se Mr Bean och AFV. Hehe

2007-12-08 @ 18:25:36
URL: http://suneeta.blogg.se
Postat av: apoteksslaven

Klart det ska pyntas i stallet.. överallt! Det är bara stackars Laban som inte får pyntat i år. Om jag nu inte får för mig att åtgärda det med spikpistol nästa gång du tränar. Smäller nog bättre än Jamesons pigga bak hovar :P krams

2007-12-09 @ 19:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0