Hoppning ala lekfullt:)

Hoppning fick det bli idag, med Sara i släptåg ;)
Han var busig rakt igenom hela passet, inte bakbenen som slog upp i luften när de inte skulle iof (tack och lov)
Han slog däremot med huvudet som tusan efter hinderna, men lät bli att dra ner det mellan benen..
Antingen var det en varning för vad som komma skall eller så ville han busa på ett väldigt snällt men underhållande sätt..

Han fick hoppa vattenmatta och över koner för första gången, och visst gick det bra :D Hoppade några fruktansvärda språng över vattenmattan de första gångerna och hindert över var jätte lågt *skratt* Måste inhandla en videokamera! Konstiga "hämta andan läten" från ryttare och de mest överdrivna hopp jag sett.. SNYGGT ;D Skulle lätt nått topplistan på youtube *asg*

Åkte med Sara till Jöns sedan, hoppning för honom med, men tillskillnad från Alco bryter han bommar på mitten, höhö..;)
Fick testa rida honom, självaste mount everest, ja jösses ! Jag som har höjdskräck och allt vad det heter.
Carro som har det stallet där Jöns står påstod att man aldrig ska hoppa studs med bara två hinder utan minst tre för annars skapar man någon slags synvilla för hästen och den kan ta båda i ett språng, eller något sånt. Har jag då aldrig hört.. Men ja, så är det kanske. Va tkr ni?


 Jag och Jöns, fniss

Kommentarer
Postat av: ellinor

haha, min galning till ponny har hoppat två studsar i ett språng, kan ju säga att jag blev lite rädd. så det är väl säkrast att lägga på tre, men vem vet hästen kanske hoppar alla tre i ett språng med ;)

2007-09-30 @ 21:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0