Piggenlinen Alcosson;)

Ih, håller på att bli sjuk, rösten kommer och går *suck* Bara det håller sig till halsen och inte gå röver i värsta förkylningen så:)

Skulle skritta ut en sväng idag men han var pigg o studsig.. Kom upp på en grusväg efter mkt skritt där vi travade lite, piggelinen låg på.. Utforskade nya grusvägar och fann en grässlinga, där kom Alco på att "hur halt det än är så lär jag inte halka om jag springer så fort benen bär och matte inte får stopp på mig" Men jag fick stopp, efter en lång sträcka och vände tillbaka.. Vet inte vad gångarten på motsatt håll kallades, tror han precis uppfunnit en ny(A)
Ville avsluta med kontrollerad galopp där han insåg att jag bestämmer så testade det när vi var tillbaka upp på grusvägen, inte lika kul att springa fort där tyckte han så jag antar att jag slutade som vinnare för dagen över oss två(A)
Härligt att se hur energin sprudlar i honom, speciellt när luften är så hög..

I morgon blir det träning för Monki =Svettigt..
Sedan får det bli ett par lugnare dagar, det förtjänar han verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0