Det finns stunder,

...då det inte kan gå bättre än vad det gör:)
Med traktorer överallt runt om paddocken gav jag och Alco oss ändå på ett dressyrpass i vårsolen:) Han var lite smått okoncentrerad till en början eftersom det fördes oväsen överalltifrån, men när vi börjat trava fram lite släppte precis allt och han gjorde precis vad jag bad honom om.
Stod kvar ett litet kryss med tre cavaletti framför sen senast han hoppade så vi kom på de några gånger fast det var dressyr idag(A)  Vet inte om det var de som gjorde honom mer peppad och glad till att göra vad matte önskade *ler*
Han går fortfarande emot lite i vänster varv och vill gärna "doppa" ut mulen, men testade att höja upp inner handen så fort jag märkte att han gick emot och det funkade faktiskt:)
Galoppen var rund o fin precis som jag vill ha den:) Gav mig på att få lite små steg i skänkelvikning i galopp och det gick väl bra får man tycka, han blev dock lite tjurig när jag trycke på honom med vänster skänkel så det blev två ordentliga bocksprång;) Gav honom en mildare "ponnyskänkel" och bara tänkte fram, sen gjorde han inte om det mer:D

Fått hinknissar till tävlingen med!:) Förutom mammsen som kör följebilen så åker Hanna o Freja med *tummen upp* Nu vågar jag till och med hoppas på att lastningen ska gå bra ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0