Vedemaritten 33 KM :)

Sent i säng igår och upp klockan fem idag;D Var bara att svinga benen över sängen när klockan ringde så man inte hann somna om. Mamma var snäll och steg upp samtidigt och fixade färdkost och önskade mig/oss lycka till *tack, blinkar*
Bilen kom kvart i sex så det blev att köra till ridskolan och hämta släpen och sen upp till stallet (jag körde, viktigt att påpeka, Haha)
Mat till alla o ut med höet i hagarna o ut med hästarna, sen fick jag mockat till Alco och fixat allt innan jag började borsta så jag skulle slippa stå med det när vi kom tillbaka.
Hade tur att jag hade en hyffsat ren häst idag så det behövdes inte jätte många borstar, det som tog tid var att fylla bilen med allt som skulle vara med, kan ju aldrig ta med sig förlite;D Man vet ju aldrig vad man kommer att behöva andvända.
20 i 8 började vi lasta. Alco kom in direkt men ja va seg på att gå under bommen där fram så han hoppade ut, sen ville han inte in mer *suck* Lajos tog över och jag och Kajsas pappa varsin longerlina och vipps var han inne, när bommen var på bak men inte "knäppt" helt stegrar han gång på gång och tillsist slänger han sig baklänges ur transporten och ramlar :'( hjärtat i halsgropen och med skakande knä fick jag tag i Alco. Ingen skada skedd *TACK och LOV* beslutade oss för att ändå köra ner till tävlingen så kan veterinär kolla honom extra där oxå. Fick dock byta till Magdas gula, tråkiga släp som han är van vid och där gick han rakt in.
Väl på plats blev det jätte stressigt eftersom vi blivit sinkade med tiden vid lastningen så efter att pass etc var kollat var det ut med hästarna och bort till veterinärbesiktningen. Alco steppade bredvid mig och jag fick kämpa för att hålla honom "matte, alla hästarna här ser ju ut som jag" Fnissar
Uppspelt som han var skenade pulsen i väg så vi fick knappt starta :S Men efter 3 pulskontroller låg han på exakt 60, vilket oxå är gränsen. Veterinären undersökte honom grundligt och vi sprang på en asfaltsväg, nollor på allt, PERFEKT:)
Starten gick som planerat, hetsigt och en matte på väg av. Hoppade av honom när han var på väg att backa ner för en brant och gick en bit med en travande häst bredvid mig, kom knappt upp igen:P
Kajsa och jag red på rätt bra i början så att de kunde få bli av med den värsta energin men icke. Pigga och glada hästar HELA ritten. Trots grymt branta backar. Upploppet hade vi tänkt trava på lugnt men Alco ville mer, så jag fick kämpa för att hålla honom skrittandes för att slippa bli av bockad precis innan mål..
Skrattande klockade funktionärerna oss till 4 timmar, 4 min o 17 sekunder. Maxtiden var 5 timmar så jag är helnöjd!:)
Gick bort till transporterna och tog av alla grejor och lät de dricka, vilket de inte velat göra under ritten när våra hinknissar mött upp oss.
Den ena pulstagaren dök på oss när vi kom gående "jag måste ju få paxa den finaste hästen först" Haha!:P 56 i puls!=GODKÄNDA;)
Veterinären tok gillade honom med, som typ alla funktionärer som frågade en efter en vem han var efter. En trodde han var hingst med tanke på hur han uppträdde när jag sprang med honom första gången:P Haha..
Hur som helst, nollor på allt efter ritten med. Så det blev rosett och diplom och en genomsvettighäst. Tror han gick på mjöksyran mot slutet.
Nästa distanstävling blir i Glimåkra den 3 Maj på 50 km!:) Lovar att det är dressyrer med på gång;)

image115

image116

Kommentarer
Postat av: Kicki igen :-)

GRATTIS till så fin bedrift!!!
GUD va ni är duktiga!!! *hurra, hurra*
Massor med grattiskramar och mulpuzzar från Ozz alla :-)

2008-04-12 @ 22:18:23
URL: http://www.aagrenarabians.com
Postat av: Linda/Alco;)

TACK!;) Jag nästan strålar fortfarande trots all hemsk träningsvärk;) Skratt

2008-04-13 @ 08:33:46
Postat av: Jossan

Guud va ni är duktiga!! Ni kommer bli farliga på tävlingsbanorna! *KUL!!* Heja heja! =)

2008-04-13 @ 10:29:50
Postat av: Kicki igen :-)

Ja precis...4 timmar, 4 min o 17 sekunder!!! *gaaah*
Jag skulle ha gått av på mitten!!!
Alla ni ambitiösa är mina favoriter, vad gjorde vi utan er?!
Go girl och sköt om er, ni är VÄRDEFULLA du och "Alco".

2008-04-13 @ 11:32:25
URL: http://www.aagrenarabians.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0